مقالات

آموزش تبدیل پروفایل کاربری عادی به پروفایل کاری (Business Profile)

آیا شما از اینستاگرام برای کسب و کارتون استفاده می کنید؟ دارید فکر می کنید که شاید پروفایل کاری اینستاگرام به دردتون می خوره یا نه؟ برای پیدا کردن جواب این سوال ها با اینستاسنتر با ما همراه باشید …

سوییچ کردن از پروفایل معمولی به پروفایل کاری  ( Business Profile) به شما امکانات زیادی میده که ممکنه برای فردی که دنبال کار کردن توی اینستاگرامه بسیار کارآمد و به درد بخور باشه.

در ادامه ی این آموزش ، شما یاد میگیرید که به عنوان یک کارگزار و یا حتی بازاریاب ، چگونه باید از پروفایل کاری اینستاگرام (تبدیل پیج به بیزینس پیج) استفاده کنید.

قدم اول : دسترسی به پروفایل کاری اینستاگرامتون

برای این که ببنید که به پروفایل کاری اینستاگرام (که یکی از قابلیت های جدیدشه) دسترسی دارید یا نه ، ابتدا باید مطمئن شید که برنامه ی اینستاگرام شما به آخرین نسخه آپدیت شده. بعد ، توی حساب کاربری اینستاگرامتون برید و روی عکس پروفایلتون در پایین سمت راست تاچ کنید.

سپس ، روی آیکن Settings در بالا سمت راست (علامت چرخ دنده) تاچ کنید.

اگر که در متوی باز شده ، Switch to Business Profile رو میبینید ، معنیش اینه که شما به پروفایل کاری اینستاگرام دسترسی دارید.

 

قدم دوم : پروفایل کاریتون رو راه اندازی کنید

روی، Switch to Business Profile و سپس روی View Features Link تاچ کنید تا در مورد قابلیت هایی که سوییچ کردن به پروفایل کاری به شما میده یاد بگیرید.

در این قسمت می تونید در بین صفحات بگردید که به شما یاد میدن که چطوری می تونید از پروفایل کاری برای موارد زیر استفاده کنید:

  • اتصال به حساب کاربری فیسبوک شما
  • اضافه کردن یک شماره ی تماس ، ایمیل و یا آدرس و محل کار برای مشتری ها ، تا بتونند با شما ارتباط برقرار کنند.
  • راجع به فالوئر هاتون اطلاعات جمع کنید و ببینید که پست هاتون در چه وضعیتی قرار دارند.
  • چطوری روی حساب ایستاگرام ، تبلیغات ایجاد کنیم که به گسترش کسب و کارمون کمک کنه.

وقتی که برای سوییچ کردن به پروفایل کاری آماده شدید ، دکمه ی آبی رنگ رو بزنید و به پیج کاری فیسبوکتون وصل بشید.

حالا ، اطلاعات تماس کاریتون رو وارد کنید ، و در ادامه اینستاگرام خودش اطلاعات لازم دیگه رو از حساب صفحه ی فیسبوکتون استخراج میکنه. شما میتونید بسته به سلیقتون از این اطلاعات استفاده کنید و یا اون ها رو حذف کنید.

وقتی که کار شما در این قسمت تمام شد ، شما به پروفایل ایستاگرامتون ارجاع داده خواهید شد ، که الان دیگه یه پروفایل کاریه.

گشت گذار کردن در پروفایل خودتون از دید یک مشتری و یا بازدیدکننده (Visitor / Customer)

اگر که یک حساب کاربری اینستاگرام دیگه دارید ، می تونید موقتاُ وارد اون حسابتون بشید تا ببینید پروفایل کاری جدیدتون چظوری شده.

و یا می تونید روی دکمه ی Contact بزنید ، تا ببنیید که بازدیدکننده هاتون هنگام دیدن پروفایل کاری شما با چه صفحه ای مواجه می شوند.

شما در این جا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید برخی از اطلاعات را حذف کنید یا خبر ، برای مثال ، اگه که پروفایلتون کامل نیست میتونید کاملش کنید و یا نمی خواهید بازدیدکننده ها محل کار شما را ببینند می تونید این تنظیمات رو اعمال کنید. همچنین میتونید پروفایل کاریتون رو جوری ویرایش کنید که به جای آپشن “زنگ زدن” به شما ، از “فرستادن پیامک” استفاده کنید.

نکتههر دوی این آپشن ها شماره ی تلفن شما را نشان خواهند داد پس اگر که شما یک فری لنسر (Freelancer) و یا مشاور هستید و نمی خواید که بقیه شماره ی تماستون رو ببینند ، بهتره که شماره رو از روی حسابتون به کل پاک کنید.


قدم سوم : گشت و گذار در Instagram Insights

برای دسترسی به Instagram Insights خودتون، بالا سمت راست پروفایل خودتون کنار آیکن Settings رو ببینید. یک آیکن نمودار مانند اونجا هست که شما رو به Instagram Insights تون هدایت میکنه.

بعد از این که شما چیزی روی پروفایل کاری جدیدتون پست می کنید ، شما در قسمت Impressions تعداد دفعاتی که پستتون دیده شده رو می بینید و همچنین در قسمت Reach ، تعداد بازدیدهای یونیک (غیر تکراری ، بازدید های که از یک IP صورت نگرفته باشند) رو می تونید ببینید و ارزیابی کنید.

وقتی که در پر بازدیدترین پست هاتون (Top Post هاتون) ، See More  رو میزنید ، با یک صفحه مواجه میشید که مخصوص پست های شماست. هر پست ، تصویر اون پست و همچنین تعداد Engagement هاش رو به شما نشون میده (منظور از Engagement ها ، تعداد لایک ها و کامنت های هر پسته) همچنین اگر که می خواید پست هاتون رو دسته بندی کنید می تونید روی هر یک از لینک های مربوط به Impressions , Reach  و یا Engagement بزنید تا پست هاتون بر اون اساس درجه بندی و مرتب بشند.

به صفحه ی اصلی Insights برگردید ، روی لینک See More برای Followers تاچ کنید.

در اینجا ، شما به یک تشریح کامل از فالوئر هاتون بر اساس جنسیت ، بازه ی سنی ، مکان ، و زمان ها و روز های که به احنمال زیاد آنلاین هستند ، دسترسی دارید.


قدم چهارم: پست هاتون رو با اینستاگرام تبلیغ کنید

می خواید که تعداد بازدید های یونیکتون (در بالا معتی یونیک توضیح داده شده) بالا بره؟ الان می تونید با اینستاگرام پشت هاتون رو تبلیغ کنید (Promote) ، مثل همون کاری که با بوست (Boost) کردن پست ها روی دیوار فیسبوکتون انجام می دید. برای اینکار ، روی یک پست تاچ کنید و روی لینک Promote بزنید.

ابتدا ، دکمه ی “فراخوانی برای اقدام” تون رو انتخاب کنید (قشتگترین ترجمه ی ممکن برای Call to action !)

سپس ، لینک صفحه ی لندینگ (Landing page link) تون رو وارد کنید که همون پیجی هست که بازدیدکننده هاتون با زدن دکمه بهش ارجاع میشند.

حالا باید مخاطب (Audience) ، بودجه (Budget) ، و مدت زمان (Duration) تبلیغتون رو مشخص کنید. توجه داشته باشید که مخاطبتون رو می تونید روی تنظیم خودکار قرار بدید.

همچنین می تونید به جای احازه دادن به اینستاگرام ، خودتون  مخاطبتون رو شخصی سازی کنید (منظور مخاطب توی این صفحه ست نه مخاطب واقعی!) ، و یا کمی با آپشن ها و قابلیت های دیگه بازی کنید تا ببینید که کدومشون بهترین نتیجه رو میده.

وقتی که کارتون به پایان رسید ، می تونید تمام اطلاعات تبلیغاتتون رو یکجا مشاهده کنید ، روش پرداخت اضافه کنید و نهایتاُ تبلیغتون رو برای ریویو (Review) ثبت کنید.

وقتی که تنظیماتتون رو ثبت کردید ، بر اساس تنظیماتی که انجام دادید شروع به پخش شدن میشه.

وقتی که تبلیغاتتون در حال پخشه ، و یا هر زمانی بعد از اون، شما می تونید به پست خودتون در اینستاگرام برید و روی لینک View Insights بزنید تا ببنیید که آیا تبلیغ همچنان در حال پخش شدنه و نتایج تا این لحظه چگونه بوده اند.

اگر که چند تبلیغ به صورت همزمان در حال پخش دارید ، می تونید روی آیکن قلب در قسمت پایینی اپ اینستاگرام بزنید نا لینک کربوط به همه ی تبلیغاتتون رو ببینید.

بعد از سوییچ کردن به پروفایل کاری

وقتی که به پروفایل کاری سوییچ می کنید ، هنوز می تونید به قسمت تنظیمات برید و به دوست هاتون روی جساب شخصی فیسبوکتون متصل بشید. همچنین این قابلیت رو هم دارید که به یک پروفایل عادی شخصی برگردید ، که ممکن است موجود باشه یا نباشه.

شما همچنین هنوز این قابلیت رو خواهید داشت که به بقیه ی شبکه های اجتماعیتون (مثل Twitter , Tumblr , Flickr و غیره) برای اشتراک گذاری پشت های اینستاگرامتون روی چند پلتفرم ، و همچنین اضافه کردن چند اکانت اینستاگرام به اپتون ، وصل بشید.

این نکته رو در نظر داشته باشید که صفحه ی فیسبوک شما به پروفایل های کاریتون وصل شده و نه به پروفایل فیسبوکتون ، و این رو نمیشه تغییر داد. پس ، اگر که می خواید که پست های اینستاگرامتون رو روی پروفایلتون به اشتراگ بذارید ، باید به صفحه ی فیسبوکتون برید و پست هاتون رو اونجا ، از پروفایل اینستاگرامتون روی پروفایل فیسبوکتون به اشتراگ بذارید.

منبع و عکس ها از : Socialmediaexaminer.com

نظر شما چیه؟ آیا شما هم از پروفایل کاری اینستاگرام استفاده کردید؟ بهترین قابلیت هاش از نظر شما چیه؟ نظر خودتون رو با ما به اشتراک بذارید.

نویسنده

محمد مهدی مرادی

نظر (1)

  1. پارسا
    22 شهریور, 1395 پاسخ

    ممنون از سایت خوبتون

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر سوالی که راجع به خدمات داری همین الان توی واتس اپ بپرس