
کمپین تبلیغات در اینستاگرام یکی از مهمترین زمینه ها برای فروش یک محصول می باشد که میتواند بازخورد بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.که انواع مختلفی کمپین برای تبلیغ محصول وجود دارد که در این مقاله درباره این کمپین ها توضیحاتی میدهیم.کارشناسان ما در شرکت اینستاسنتر اموزش لازم جهت راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی را به نحو احسن به شما ارائه میدهند.
کمپین اینستاگرام
برنامه اینستاگرام برای بازاریابان در زمینه مجازی همانند بهشت می باشد. در این برنامه بیش از هر برنامه دیگری در دنیای مجازی بحث اینفلوئنسرها رونق خیلی بسیاری را دارند که کاربران هر روز به دنبال عکس های روزانه می باشند و هم به دنبال کالاهای جدید و برندهای اینفلوئنسر.
کمپین تبلیغات در اینستاگرام مجموعه فعالیت هایی می باشد که در طول یه زمان معین و مشخصی اجرا می شود و هدف اصلی آن ایجاد اگاهی کاربر از یک برند،نشان دادن یک محصول جدید و به دنبال فروش زیاد،ایجاد تعامل بیشتر در این برنامه بین ادمین و کاربران و ….. از اهداف اصلی به وجود آوردن یک کمپین می باشد و افراد و انواع شرکت ها و افراد محبوب این کمپین ها را برگزار میکنند تا پیجشان رونق بیشتری داشته باشد.کمپین ها مدل یا انواع مختلفی دارند که این مقاله به همت کارشناسان ما در شرکت اینستاسنتر برای شما جمع آوری گردیده و در اختیار شما قرار داده می شود پس تا پایان با ما همراه باشید.
انواع کمپین تبلیغات در اینستاگرام
1-آگاهی از نام شرکت یا محصول
آگاهی از نام شرکت یا محصول یکی از مهمترین و باارزش ترین اهدافی است که این کمپین ها در برنامه مجازی اینستاگرام آن را دنبال میکنند.مخصوصا نام هایی که تازه وارد این عرصه شدند و کمتر کسی این نام ها را میشناسد.هدف اصلی در این کمپین این است که محصول و خدماتی که ارائه میگردد و معرفی میشود بیشتر در دید مخاطبان قرار بگیرد تا آنها بتوانند از موضوعات آن بهره مند شوند.
اکثرا این کمپین ها سریع به فروش دست نمی یابند زیرا اول باید با تولید یک محتوا خوب درباره یک محصول یا یک نام خوب نظر مخاطب را به آن محتوا جلب کرد و بتوان اعتماد او را جذب کنید. تولید محتوا از مهمترین بخش در این زمینه میتواند باشد که هر چه محتوا با کیفیت و زیباتر تولید شده باشد اثر ویژه تری را میتواند ارائه دهد.کاربران در طول برگزاری یک کمپین به صفحه آن مراجعه میکنند و اینکه در ورود آنها و هنگامی که چشمشان به صفحه برخورد میکند حتما باید با یک محتوای مفید و باکیفیت رو به رو شوند.
دلیل شکست در کمپین ها
اکثر افرادی که کمپین آنها با فروش منفی مواجه می شوند فکرشان این است که کمپین شکست خورده است اما آنها نمی دانند که برای هر موضوع زمانی لازم است.مثلا کاربر باید اول مرحله جلب اعتماد را طی کند و بعد به مرحله ساختن ارتباط موثر بشود تا بتواند خرید کند.پس هرگز در این کمپین ها نباید با عجله کاری را انجام داد و حتما باید همه چیز مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
2- مفهومی و اجتماعی
بیشتر اوقات در یک کمپین تبلیغات در اینستاگرام مشاهده گردیده که به جای اینکه از محصول و موضوع خود توضیحاتی بدهند به سراغ مسائل اجتماعی میروند که با محصولشان مطابقت داشته باشد تا به مخاطب حس صمیمیت را نشان دهند.به عنوان مثال کمک به کودکانی که با سن کم مشغول فعالیت و شاغل می باشند یا خانواده هایی که محروم می باشند از مهمترین هدف های این کمپین ها می باشد.
این کمپین ها با چنین کاری بسیار بر روی مخاطب تاثیر به سزایی دارند و در مخاطبان حس وفاداری و مسئولیت پذیری را ایجاد میکند تا نشان دهد که برندی که مخاطب آن را انتخاب کرده نسبت به مسائل اجتماعی مسئولیت پذیر است و میتوان به آن اعتماد کرد و نسبت به مسائل اجتماعی پیرامون بی تفاوت نیست.
در دنیا هم این کمپین ها با هدف های مختلفی اجرا می شوند مثلا کمک به حفظ محیط زیست یا کمک به خانواده های بی سرپرست یا آزاد کردن زندانیان و ….مثلا دوست داشتن بدن خود جهت حفظ سلامتی یکی از کمپین هایی است که اکثر بانوان را به سمت خود می کشاند.
3-فروش و حراج
کمپین فروش در این برنامه مجازی میتواند با موارد مختلفی از جمله حراج های فصول یک سال در طول مدت زمان مناسب و یا مناسبتی و یا فوق العاده در زمان های مشخص به وجود بیایند.این کمپین ها با مشغول کردن مخاطب جهت جست و جو او را به صفحه انتخابی و مشخص شده در وب سایت هدایت میکنند تا به صفحه مورد نظر برسد و بتواند محتوای انتشار داده شده را ببیند.
گاهی از تخفیف هایی بسیار زیادی استفاده می شود و این امکان را به مخاطب میدهند تا به صورت مستقیم در اینستاگرام خرید کند.به هر صورتی که این کمپین ها به وجود می آیند میتوانند برای فروش بیشتر در این برنامه اجتماعی استفاده شوند و برنامه قبلی فروش باید آمادگی لازم برای ورود این برنامه جدید برای افزایش فروش را داشته باشد.
4-نشان دادن از محصول
- هدف اصلی در این کمپین ها نشان دادن محصول تولیدی جدید و یا نشان دادن یک برند جدید و ویژگی آن به منظور آگاهی از همه چیز آن صورت میگیرد.بعضی از کمپین ها همزمان با نشان دادن محصول کار تبلیغات برای محصول را هم در دستور کار خود قرار میدهند و حتی از افرادی که به اینفلوئنسر معروف هستند هم در این تبلیغات کمک میگیرند تا هم مخاطبان آنها محصول را بشناسند و هم خرید کنند.اینکار برای شروع تبلیغ و فروش محصول بسیار بسیار کمک ویژه ای میکند.
5-مسابقه اینستاگرامی
- در این برنامه اجتماعی بارها مشاهده شده که مسابقه هایی با عنوان های مختلف برگزار میشوند مثلا یک پست گذاشته می شود و جواب آن در کامنت ها نوشته می شوند که هدف از اینکار ممکن است به مشارکت در افزایش تعداد کامنت های یک پست کمک کند و یا حتی اگر برای انجام مسابقه نیاز به دنبال کردن دوستان هم باشد میتواند به افزایش فالوور هم ختم شود.
- اما هدف از این همه مسابقه ها در اینستاگرام چیزی جز محبوبیت نیست مثلا در اینستاگرام مسابقه های بود که از مخاطب درخواست میشد تا پست با موضوعی را انتشار دهند و عکس برند را هم در گوشته تصویری برچسب کند که در اوایل آمدن این برنامه در ایران خیلی رواج داشت و امروزه دیگر از این عمل استفاده نمی شود و کم کم مشاهده میکنید که بسیاری از مسابقه ها هم از این عرصه خدافظی کرده اند.
انواع مسابقه اینستاگرام
- مثلا مسابقه ای وحود داشت که پس از معرفی برنده عکس او با لایک تعداد بالا مشخص می شد و به یک دلیل دیگر برگزار نمیگردد دلیل اصلی هم امکان خرید لایک بود. به همین صورت که گفته شد در طراحی کمپین ها باید تمامی مانع ها و مشکلات را در نظر گرفت و از مسابقاتی که همچنان طرفدار دارند یا برگزار میگردد استفاده کرد.
- مثلا مسابقه در کامنت ها یا مسابقه هایی که اسپانسر در صفحه اینفلوئنسر حضور پیدا میکند که در آن صاحب پیج میتواند یک محتوا را پست کند و از مخاطبان درخواست میکند که کاری را انجام دهند.همانند ارسال کدهای قرعه کشی و وارد شدن به یک صفحه وب در اینترنت جهت شرکت در مسابقه و یا مسابقاتی همانند اینها که برای راهنمایی در کلیه این موارد و راهنمایی گرفتن از بهترین و خبره ترین کارشناسان، شما میتوانید با کارشناسان ما در شرکت اینستاسنتر ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را از آنها بپرسید.
راه اندازی کمپین
اولین مرحله برای ایجاد یک کمپین انتخاب کردن هدف از راه اندازی آن است.در هر کدام از کمپین ها در برنامه اجتماعی اینستاگرام با مراحلی را مشخص کرد تا در ایجاد یک کمپین خوب و موفق هیچ مشکلی به وجود نیاید.حال باید بدانید که کدام یک از کمپین ها شما را به هدف مورد نظرتان می رساند؟شاید شما در بدو ورود هدف های خیلی زیادی از جمله افزایش فالوور در پیج یا افزایش فروش محصول یا دریافت لایک بالا و….. را داشته باشید.
اما باید بدانید که در یک کمپین فقط باید بر روی یکی از هدف هایتان برنامه ریزی کنید و میتوانید بقیه اهدافتان را هم در کنار هدف اصلی پشتیبانی کنید.این موضوع را بیان کردیم تا بدانید برای همه ی این موضوعات یک کمپین کافی نیست و باید برای هر کدام یک کمپین درست کرد تا کاربر این موضوع را بفهمد که هدف این کمپین در چه موضوع می باشد و پیام ارسالی شما را در کمپین به راحتی بفهمد و دریافت کند.
مراحل انتخاب کمپین تبلیغات در اینستاگرام
دومین مرحله بعد از انتخاب کمپین مشخص کردن نوع مخاطب در جهت کمپین می باشد.یعنی اینکه ما بدانیم که چه مخاطبی برای این کمپین در نظر بگیریم و از علاقه آنها در این زمینه و اینکه ما چه کاری میتوانیم انجام دهیم تا آنها را علاقه مند به کمپین کنیم بیشتر و بهتر بشناسیم تا در روند مسیر کمپین موفق تر رو به جلو حرکت کنیم.
حال نوبت به انتخاب یک ایده مناسب برای موضوع کمپین می باشد.حال باید فکر کرد با چه نظریه ای میتوانیم بهتر به سمت اهدافمان در کمپین حرکت کنیم؟یکی از کارهای دشوار و مشکل در این زمینه ایده پردازی می باشد چون ایده پردازی این نیست که با چند دقیقه فکر کردن به بهترین ایده بتوان رسید.بلکه لازم است اول تحقیق کنیم و این را بفهمیم که قبل از ما در این کمپین چه کارهایی انجام شده سپس با در نظر گرفتن شرایط و جو جامعه به یک ایده روشن برسیم که میتواند به راحتی موضوع را به مخاطب برساند.
ایده برای کمپین تبلیغات در اینستاگرام
ایده مورد نظر باید بسیار ساده و روشن باشد چون کاربران این برنامه بسیار با عجله خیلی مطالب را نگاه میکنند و وقت برای تجزیه و بررسی ایده را ندارند یا زمانی برای تحلیل آن نمیگذارند.پس ایده مورد نظر و پیامی که هدف ما را از ایجاد کمپین تبلیغات در اینستاگرام مشخص می کند باید درطرحی ساده و پر معنا باشد.
فضای کمپین ایجاد شده ما بسیار بسیار مهم است یعنی قالب طراحی کمپین، به این دلیل که ما این کمپین را در برنامه اجتماعی اینستاگرام راه اندازی کردیم برنامه ای که همه ی محتوا آن تصاویر هستند پس باید کمپینی با بهترین و زیباترین قالب را طراحی کنیم تا بتواند گویای هدف هم باشد تا در طول کمپین پیوستگی آن در همه ی زمینه وجود داشته باشد.
تعیین زمان کمپین تبلیغات در اینستاگرام
تعیین زمان یک کمپین از مهمترین مسائلی است که حتما باید درباره آن بحث شود چون کمپینی که دارای زمان مشخصی نباشد میتواند کاربر را خسته کند و باعث کاهش مخاطبان پیج شود.پس باید برای هر کمپین یک زمان مشخص تعیین شود و باید در نظر بگیریم در طول مدت زمان کمپین با برنامه هایی که در مراحل کمپین اجرا میکنیم فضای کمپین را از خسته کنندگی دور کرد و حتما حتما برای تمام روزهای کمپین هم برنامه مشخصی باید داشته باشیم تا طبق روال برنامه رو به جلو حرکت کنیم.
بسیاری از کمپین ها به گزینه ای نیاز دارند تا پس از ورود مخاطب آنان را به صفحه مورد نظر برای خرید محصول بر روی صفحه اینترنت هدایت کنند.بیشتر این گزینه برای کمپین ها فروشگاهی استفاده می شود همچنین در کمپین اجتماعی برای بهتر نمایش دادن اهداف کمپین اینکار را میتوان انجام داد.
پایان کمپین
در اخر یک کمپین تبلیغات در اینستاگرام نیاز به یک پایان خوب و پر هیجان می باشد مثلا کمپین هایی که دارای مسابقه هستند و در اخر اسم یک نفر را به عنوان برنده انتخاب میکنند و به او جایزه میدهند بسیاری از کمپین ها این کار را انجام نمیدهند و باعث از بین رفتن اعتماد مخاطب به پیج می شود مانند این می باشد که شما وارد یک کلاس آموزشی میشوید و پس از پایان تمامی مراحل برای فارغ التحصیلی شما هیچ برنامه ای نباشد و شما ناراحت و یا خسته میشوید و دیگر در هیچ کلاسی شرکت نمی کنید چون برنامه جالبی برای شما فراهم نکرده اند.
جمع بندی
در این مقاله به شما آموزش لازم برای راه اندازی یک کمپین تبلیغات در اینستاگرام و اینکه هدف از راه اندازی کمپین چیست و چگونه میتوان یک کمپین بسیار عالی را راه اندازی کنیم و عواملی که در داشتن یک کمپین بسیار موثر می باشد را دادیم و شما باید مد نظر داشته باشید برای شروع سراغ کسانی بروید که در این زمینه حرفه ای عمل میکنند.کارشناسان ما در شرکت اینستاسنتر با گذراندن دوره های تخصصی در این زمینه آماده ارائه هرگونه راهنمایی و خدمات در حوزه اینستاگرام را به شما مخاطب گرامی دارند چون شما همیشه و همه جا باید جزو بهترین ها باشید.