تولید محتوا

صفر تا صد تولید محتوا

 

صفر تا صد تولید محتوا

تولید محتوا؟ واقعا؟ اون وقت شما چی تولید میکنی؟ چی هست این تولید محتوا؟اصلا چیکار میکنی؟درامدی هم برات داره؟
تا الان نشده یه جا فرم پرکنم و این سوال ها رو بعد از خوندن شغل من از من پرسیدن.همیشه همینجوری هست.با اینکه خیلی از شغل ها اینترنتی شدن و در اینستاگرام فعالیت دارند یا سایت دارند برا خودشون هنوز هم خیلی از افراد اطلاعاتی در مورد این مدل کسب و کارها ندارند و اصولش رو نمیدونن.هدف من از نوشتن این مقاله توضیح دادن و نشون دادن اصول و مدل های تولید محتوا و آشنا کردن در صد زیادی از افراد با تولید محتوا و مراحل اون هست.

البته این رو هم بگم که خود من تا مدتها واقعا نمیدونستم معنی تولید محتوا چی هست حتی با وجود اینکه از این راه درامد داشتم.
اما بعد از خوندن چندتا مقاله خارجی و جستجو کردن در مورد تولید محتوا و دیدن نمونه های موفق فهمیدم که تولید محتوا چی هست و اطلاعاتم کامل شد.و فهمیدم که میشه به عنوان یک شغل اصلی روی اون حساب کرد و بعد از اون بود که تمرکزم رو کامل روی تولید محتوا گذاشتم و الان هم دارم این مقاله رو برای درک بهتر تولید محتوا مینوسیم.

من در این مقاله به صورت کامل در مورد مدل های تولید محتوا و شغل هایی که به تولید محتوا مربوط میشوند و نقش آن در کسب و کارها توضیح میدهم و دوستانی که قصد کسب اطلاعات در زمینه تولید محتوا برای انتخاب شغل را دارند میتوانند در این مقاله اطلاعات کاملی را کسب کنند.ما در این مقاله به شما معنی (تولید محتوا) را توضیح میدهیم و در مورد کسب و کارهای مختلفی که این روزها برای تولید محتوا تلاش میکنند و دنبال رشد کسب و کارشان با تولید محتوا هستند را بررسی میکنیم.

محتوا

تولید محتوا در یک کلمه!

از گستردگی تولید محتوا هر چه بگویم کم گفته ام.یعنی شما از هرکسی که در این زمینه کمترین اطلاعات را داشته باشد بپرسی تولید محتوا چیست نظر و تعریف خودش را به شما میگوید.و با شنیدن بیشتر این تعریف ها احتمال زیاد شما گیج خواهی شد.
حالا بعد از گذشتن از همه این صحبت ها میخواهیم یک جواب ساده تر و قابل درک را پیدا کنیم.

محتوا چیست؟

محتوا چیست؟

محتوا یعنی تمام آن چیزی که ما به صورت روزانه با آن سرو کار داریم
محتوا تمام آن چیزی است که شما در اینستاگرام میبینید یا با آن میخندید یا تعجب میکنید و یا آشفته و ناراحت میشوید.محتوا به شما کمک میکند که با خواندن آن در مقالات سایت ها اطلاعات به دست بیاورید.صدا ها،پادکست ها و یا وویس هایی که حتی در یک تاکسی یا اتوبوس آن را گوش میدهیم.یک ویدیو در یوتیوب یا آپارات که آنرا میبینیم و تمام کتاب های الکترونیکی که روزانه آن ها را میخوانید.اگر بخواهم راحت تر محتوا را معرفی کنم و در مورد آن توضیحی بدهم باید بگویم:

محتوا تمام آن چیزی است که برای انسان قابل درک است و در تمام کانال ها و شبکه های اجتماعی آنلاین و دیجیتال و یا آفلاین و یا غیر دیجیتال منتشر میشوند

اگر بخواهم منظورم را خیلی واضح تر به شما برسانم باید بگویم :
منظور از تولید محتوا یعنی خلق و آفریدن تمام چیزهایی که انسان در راه رسیدن به بازاریابی و فروش میتواند آن را درک کند و به انتشار بگذارد.
به نظر خودم که خیلی پیچیده شد.چه ربطی به فروش داشت؟

توضیح خودمانی تولید محتوا

طراحی،نوشتن،ضبط و تولید تمام چیزهای قابل درک برای انسان در تمامی زمینه هایی که میتوان آنهارا به انتشار و اشتراک گذاشت و کمک میکنند تا اهدافی مثل کسب درامد و فروش و افزایش آن و تعامل با مشتری و….برسیم را تولید محتوا میگویند
مطمعن هستم که الان این فکر در ذهن شما به وجود آمده که اگر تولید محتوا اینقدر ساده است پس شرکت ها چرا به دنبال کارشناس تولید محتوا حرفه ای میگردند؟در اینستاگرام همه افراد تقریبا دارای یک پیج شخصی هستند.یعنی همه این افراد تولید محتوا را بلدند؟جوابتان را من در بازاریابی مبتنی بر محتوا میدهم.در حال حاضر میخواهم در مورد موضوع مهم فرم و محتوا صحبت کنم

قوانین تولید محتوا

فرم و محتوا

فرم یک محتوا ارزش بسیار بالایی در تولید یک محتوا دارد.اما در ابتدا به این سوا ل میرسیم که اصلا فرم محتوا چیست؟به تمام نکات و مواردی که شما برای تولید یک محتوا باید رعایت کنید فرم میگویند.مهمترین کاری که برای تولید محتوا باید انجام بشود رعایت و توجه به فرم است.مثلا یک شعر ارزشمند به شعری گفته میشود که علاوه بر قافیه هماهنگ،پیام رسان هم باشد و وزن مناسب نیز داشته باشد.اینجا میتوان گفت این شعر دارای فرم استاندارد است  و دارای ازش ادبی است.در تولید محتوا نیز فرم استاندارد ارزش و اهمیت بسیاری دارد و رعایت قوانین قالب های مختلف جزو اولویت ها در تولید محتوا میباشد.

به نظر شما استاندارترین و صحیح ترین راه برای رعایت فرم محتوا چیست؟
من در پاسخ این سوال میگوییم یادگیری تکنیک های اصلولی تولید محتوا و آموزش آنها جزو اولین قدم ها برای شروع کار تولید محتوا است و استفاده از تجربه متخصصین این حوزه و کارشناسان خبره میتواند شما را در رعایت فرم های تولید محتوا و تولید یک محتوای جذاب و تاثیر گذار موثر واقع بشود.

ماهیت محتوا

ماهیت محتوا

تولیدم محتوا در رسانه های مختلف مدل های متفاوتی دارد.یعنی مثلا برای وب سایت یک مدل محتوا نیاز داریم و یا برای رادیو به مدل دیگر محتوا نیاز داریم.این تفاوت ها دلیل اصلی اصول و ماهیت تولید محتوا هستند.ماهیت محتوا مطلب یا پیام یا هدفی است که با مدل و شکل های خاص از فرستنده به گیرنده ارسال میشود و بهتر بگویم به شتراک گذاشته میشود.مثلا در زمینه وب سایت ها و فضای مجازی ما در سه شکل تصویری و متنی و یا صوتی محتوا تولید میکنیم.که هرکدام از این سه مدل دارای زیر مجموعه های خاص خود هستند.

مثلا زیرمجموعه ها ی برای قسمت تصویری شامل کارهای گرافیکی یا ویدیو و یا عکس و…. میشود.اما شما با کسب دانش تخصصی در یک حوزه میتوانید با ارزش ترین محتوا را در آن حوزه تولید کرده و به اشتراک بگذارید.
مثلا برای تولید نمونه متنی در زمینه وب سایت های اینترنتی و مجازی باید دانش تولید متن با کیفیت بالا در کنار دانش سئو سایت را آموزش دید. به همین دلیل است که در زمینه تولید محتوا تولید متن با کیفیت به تنهایی کافی نیست و کاری با ارزش است که در آن قوانین و اصول مشخص شده باشد و در فضای مجازی و سایت های رقبا رعایت شده باشد. مهمترین نکته در حوزه تولید محتوا مواردی بود که من از آنها با شما صحبت کردم وبا کیفیت بودن و تخصصی بودن اثر تولید شده باید مدنظر و مورد توجه قرار بگیرد

 

تولید محتوا زیر مجموعه بازاریابی مبتنی بر محتوا

تفاوت بین یک شخص که عکس های باد زدن کباب خود را در پیج اینستاگرامش میگذارد با نصرت گوکچه سرآشپز معروف در چگونگی تولید محتوا و هدف آنها است.

1- هدف افراد برای تولید محتوا رسیدن به اهدافی مانند فروش، بازاریابی،کسب درامد و یا برندینگ است

2-مطمعنن میدانید که محتوا و یا بهتر بگویم هر مدل محتوایی شما را به اهدافتان نمیرساند و مهمتر اینکه تولید محتوا به تنهایی شما را به فروش نمیرساند و فقط یک مرحله از رسیدن به این مراحل است.

مراحل تولید محتوا 

مراحل تولید محتوا

 

1-انتخاب هدف
2-نوشتن استراتژی
3-تولید محتوا
4-اشتراک گذاری
5-رایج کردن
6-تحلیل کردن
7-بررسی دوباره و اصلاح

 

 

تولید محتوا به تنهایی فایده ای برای شما نخواهد داشت.شبیه قایق سواری در یک استخر است.شما هرچقدر هم پارو بزنی از استخر که نمیتوانی بیرون بروی.دلیل رسیدن نصرت سرآشپز به میلیون های فالوور در اینستاگرام و مشهور شدن و به دست آوردن موفقیت رعایت کردن این موارد بوده است.
امیدوارم فهمیده باشید که این کار چقدر مشکل است

شروع تولید محتوا!

زمان شروع محتوا

به گذشته که نگاهی بکنیم غارنشین ها اولین افرادی بودند که این کار را شروع کردند.آن ها با به تصویر کشیدن صحنه های شکارشان بر روی دیوار های غار ها شروع به ساخت تصاویر کرده اند.

ببخشید مثل این که زیادی به عقب رفتیم.
البته نقاشی های غارنشینان با تعریف تولید محتوای امروزی خیلی مطابقت ندارد.بیایید باز هم عقب تر برویم.

پس دیدیم که به همین راحتی‌ هم نیست.

می‌شود گفت این نقاشی‌ها هم نوعی تولید محتوا بود اما با تعاریف امروزی مطابقت ندارد. پس فراموشش کنید این دفعه واقعاً کمی عقب‌تر برویم.تا الان قبایل سرخپوستی را در فیلم ها دیده اید؟میدانستید آوازهایی که آنها در مراسم هایشان و یا هنگام غذا درست کردن و یا رقصیدن به در آتش میخوانند هم جزو این مدل حساب میشود.

اهمیت ارتباط 

اما این را هم بدانید که صرفا فقط تولید محتوا است و ربطی به بازاریابی  ندارد.ساخت و تولید براساس تحقیقات ما از لحظه ای که برای بازاریابی و کسب درامد استفاده شد شروع شده است.لحظه ای که صاحبین کسب و کارها به این نتیجه رسیدند که ارتباط با مشتری خیلی بیشتر از تبلیغات بدون هدف برای ان ها سودآوری دارد تمرکز خود را برای رسیدن به یک ارتباط بلند مدت و دوطرفه گذاشتند وتلاش کردند که به این هدف برسند.

اهمیت تولید محتوا

تولید محتوا راه نجات برای رسیدن به این ارتباط است

هدف کسب و کارها از این کار برطرف کردن نیاز ها و پاسخگویی به علایق مخاطبان و مشتری هایشان است.
پدر این کار اون شخصی هست که برای اولین بار این ایده رو برای کسب و کارش اجرا کرد اما چون مشخص نیست که چه کسی بوده نمیدونی باید از کی قدردانی کنیم. اما باز هم اطلاعات گذشته نشان میدهد که شرکت جان ددیر اولین نفری بوده که در سال 1895 این راه رو باز کرده.
روال کار آنها را با هم بررسی میکنیم.

تولید محتوا با مجله

جان دییر از برگترین تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی در دنیا بوده و هست.در سال 1837 جناب جان دییر که در آن زمان به شغل آهنگری مشغول بوده بنیانگذار این شرکت بزرگ بوده است.تبلیغات را بعد از رونق گرفتن کسب و کار خود شروع کرد.

اما تبلیغات فقط توانست به فروش او کمک کند و او همچنان در برقراری ارتباط با مشتریانش دچار مشکل بود.

 

بعد از برگذاری جلسه های مختلف و تحقیقات بسیار نتیجه این شد که مجله furrow  که یک مجله مخصوص کشاورزان بود و مطالب آموزشی و اخبار کشاورزی را در ان مینوشتند چاپ شود.در این مجله خبری از اخبار و حاشیه های مربوط به جامعه خبری نبود.اما در قسمتی از این مجله محصولات شرکت جان دییر معرفی میشد.این مجله اولین قدم برای بازاریابی محتوایی بوده است.در حال حاضر بعد از گذشت چندین نسل هنوز هم این مجله چاپ میشود. البته انها الان دارای وبسایت و شبکه های اجتماعی نیز هستند.

مجله تبلیغاتی

یک صحبت تاثیرگذار

صحبت های سردبیر این مجله در مورد سیاست های مجله که بعد از گذشت سال ها هنوز هم نتیجه بخش هستند را با هم میخوانیم.

او میگوید:مجله تمرکز تولید محتوای خود را بر روی کشاورزان گذاشته است نه محصولات کشاورزی شرکت.ما با تلاش های بسیار توانستیم مدیریت را قانع کنیم که داستان های کوتاه تر را چاپ کنند و تصاویر را بزرگتر نشان بدهند.زیرا فهمیده بودیم مردم علاقه ای به خواندن نوشته های طولانی ندارند.تمایز و تفاوت ما با بقیه مجله ها استفاده از تصاویر منحصر به فرد بوده است.

این مجله با تولید محتوای خود توانست اصول و نکات کشاورزی را به کشاورزان یاد بدهد تا آنها بتوانند با رعایت این اصول محصولات بیشتر و با کیفت بالاتری را برداشت کنند و علاوه بر این آموزش ها اطلاعاتی هم در مورد محصولات جان دییر کسب کنند و با آن آشنا بشوند.
بعد از تمام این تلاش ها آنها به درجه ای رسیدند که کشاورزان آنها را منبع معتبری از اطلاعات کشاورزی میدانستند و از تصاویر مجله به عنوان پوستر بر روی دیوار های خانه شان استفاده میکردند.

شاید دانستن این موضوع که این مجله الان با 4میلیون خواننده در 40 کشور و با 12 زبان مختلف چاپ میشود شما را حیرت زده بکند و نکته مهمتر این است که این مجله با وجود فعالیت در شبکه های دیجیتال 5.1 میلیون خواهان نسخه چاپی دارد.

تبلیغات با رادیو و تلویزیون اوج گرفتتبلیغات

از زمانی که رادیو و تلویزیون به خانه ها وارد شدند تولید محتوا نیز به شیوه جدید آغاز شد و وارد عرصه جدیدی شد.تولید و بازاریابی محتوا در ابتدا به صورت صوتی و بعد هم به صورت ویدیویی به خانه های مردم وارد شدند.اما این موضوع را هم یاداوری کنم که در ان زمان تبلیغات خیلی نقش پررنگ تری را نصبت به بازاریابی و تولید محتوا در رسانه ها داشته است.

مثلا اولین سریال رادیویی توسط یک شرکت تولید صابون ساخته شد و در وسط آن تبلیغات صابون های همان شرکت را انجام میدادند.البته این سریال طرفداران زیادی هم داشته است.
جالب است بدانی که اصطلاح نمایش صابونی یا سریال آبکی از اینجا آمده است. یعنی کش دادن الکی داستان و ادامه دادن بدون برنامه سریال های رادیو و یا تلویزیون.

بعد از آن مردم تا مدت ها به صورت دیوانه وار عاشق کمپین های تبلیغاتی کسب و کاردر تلویزیون و یا رادیو بودند.البته تا قبل از اینکه اینترنت وارد داستان ما بشود.

عصر محتوای اینترنتی

شما هم به این نتیجه رسیدید که بدون اینترنت همه چیز خیلی کسل کننده است؟
فکر نمیکنم در گذشته وقتی کسی با آن مانیتور های بزرگ و آن اینترنت ها با سرعت پایین کار میکرد به این فکر میکرده که روزی دراین حد اینترنت برای زندگیه ما مهم و تاثیر گذار باشد.

تاثیرات اینترنت

تاثیرات اینترنت

میخواهیم با هم تاثیرات اینترنت بر تولید محتوا را بررسی کنیم.

  1. گسترده شدن وبلاگ‌‌ها
  2. استارت موتورهای مخصوصا گوگل
  3. پیدایش شبکه‌های اجتماعی

در ابتدا کارایی اینترنت صرفا کارهای ساده بود ولی با سرعت خیلی زیادی به بانک اطلاعاتی تبدیل شد و بلاگرها شروع به نوشتن مقالات کردند و اخبار تصاویر و …. را به اشتراک گذاشتند.بعد از این جستجو و پیدا کردن این اطلاعات کار بسیار سختی شد. اینجا بود که موتورهای جستجو وارد عمل شدند و مشکلات را حل کردند.

اینکه مردم دنبال چه موضوعی بودند و چه چیزی را جستجو میکردند؟از محصولات کشاورزی تا رفع گرفتگی لوله،همه این موارد توسط مردم جستجو میشود و میان این همه محصول ساخته شده فردی پیروز میدان است که محصول با کیفیت بیشتر و بهتری را تولید کند.
اما اوج پیشرفت با ظهور شبکه ها اجتماعی اتفاق افتاد.من گفتم که برند ها به این نتیجه رسیدند که هدف خود را برقراری ارتباط با مشتری بگذارند و کجا برای اینکار بهتر از شبکه های اجتماعی.

اما در حال حاضر شما کسب و کار را میشناسید که در شبکه های اجتماعی فعالیت نداشته باشد یا نخواهد که فعالیت داشته باشد؟

تولید محتوا یا تبلیغاتتولید محتوا یا تبلیغات

با خواندن قسمت های قبل فهمیده اید که تبلیغات با تولید محتوا تفاوت دارد ولی برای درک بهتر باید مرزی مشخص بین این دو حوزه را مشخص کنیم.

پیامی که برای مشتری به صورت یک طرفه ارسال شود را تبلیغ میگویند.یک پیام مناسب درمکان مناسب و در زمان مناسب.هدف تبلیغات مهم نیست و هرچیزی میتواند باشد مثلا یک محصول یا یک خدمات یا حتی معرفی احزاب سیاسی یا تبلیغ یک عقیده یا باور.
یکی از مهمترین زیرمجموعه های بازاریابی مبتنی بر محتوا خود تولید محتوا است و این بهترین روش برای ایجاد ارتباطی دوطرفه و پایدار میان صاحب کسب و کار و مشتری است.کسب درامد مستقیم یا غیر مستقیم هدف محتوا است.برای مطالعه اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات اینجا را کلیک کنید

یک نکته مهم

تاثیرگذارترین قسمت تبلیغات مرحله آگاهی است.
به نظر شما تفاوت تبلیغات یک آژانس گردشگری در بیلبورد و شبکه های اجتماعی جیست؟
وقتی ما تبلیغات این آژانس را در بیلبورد ها میبینیم فقط با نام آن آژانس آشنا میشویم. ولی دیدن تبلیغات و کلیپ های این آژانس در شبکه های اجتماعی به ما کمک میکند تا با خدمات و جاذبه های گردشگری بیشتر آشنا بشویم. و راحت تر انتخاب کنیم و ما به این برند وابسته بشویم

محتوای کسب و کارها

به ساده ترین شیوه ممکن میتوان گفت هرکسب و کاری که میخواهد محتوای با کیفیت و مفید تولید کند نیاز ضروری به بازاریابی مبتنی بر محتوا دارد.
مزیت های بازاریابی و تولید محتوا شامل موارد زیر میشود:
1-مشتری به سراغ محصول و یا خدمات شما میاید.
2-هزینه بسیار پایینی دارد
3-کمک به ساخت برند میکند
4-کسب درامد از محتوا
5-تحلیل عملکرد و نتایج
6-وفاداری مشتری

تولید محتوا به هر کسب و کاری کمک میکند ولی ضرورتی وجود ندارد که در همه کانال ها و بستر ها فعالیت کنند.

برای بعضی کسب و کارها در پیج اینستاگرامشان باید تمام نکات گفته شده را رعایت کرد. اما برای بعضی کسب و کارها علاوه بر این ها باید یک وبسایت با مقاله های بسیار داشت. یا کتاب منتشر کرد و یا نیاز به پادکست و کلیپ و فعالیت در شبکه های اجتماعی انجام داد.

ابعاد و اندازه و جایگاه تولید محتوا و کانال های انتشار آن ارتباط مستقیم با مدل کسب و کار و محصولات و خدماتی که میتوان ارئه داد و یا حتی پرسونای مشتری و در رتبه اول هزینه و زمان دارد.
نتیجه تمام این صحبت ها این است که هیچ وقت در کسب و کارتان از تولید محتوا قافل نشوید.

کسب و کاری به نام تولید محتوا

کسب و کاری به نام تولید محتوا

در دنیا شرکت ها و افرادی بسیار هستند که با این شغل درامد کسب میکنند.آنها به وسیله تبلیغات و یا فروش محصولات به درامد میرسند.

فقط شما به یک وبسایت یا یک شبکه اجتماعی دیگر یا یک کانال نیاز دارید و با تبلیغات به راحتی میتوانید مشتری جذب کنید

برای فروش محصول مدل تولید شده توسط شما باید انقدر جذابیت داشته باشد که مشتری شما حاضر بشود در مقابل دریافت آن پول پرداخت بکند. حتی در حال حاظر شما میتوانید در وبسایت های ثبت نام کنید که برای استفاده از مطلب های آنها پول پرداخت کنید و اشتراک بخرید.مثلا سایت متمم.

حالا میخواهیم در مورد بازار بزرگ این شغل صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

شغل تولید محتوا؟

شغل تولید محتوا جزو آن دسته از شغل هایی بوده که در چند سال گذشته بسیار مورد توجه بوده و افرادی بسیاری وارد این کسب و کار شده اند و به عنوان شغل اصلی ان را انتخاب کرده اند.
زیرشاخه ها و موضوعات در تولید محتوا بسیار است به صورتی که هر کسی با هر سلیقه و علاقه ای میتواند وارد شغل تولید محتوا بشود و در آن کسب درامد بکند.شما به راحتی میتوانید در این شغل درامد داشته باشید.مثل یک فریلنسر که در خانه اش مشغول به کسب و کار در این زمینه است یا یک کارمند رسمی در یک شرکت بزرگ. فقط نیاز به آموختن مهارت های اولیه شاخه ای که میخواهید در آن وارد شوید دارید.برای اطلاع از شرایط استخدام اینستاسنتر روی اینجا کلیک کنید.

شغل تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا یکی از شغل های مهم در زمینه تولید محتوا است که مقاله وبسایت نوشتن جزو وظایف اصلی او است.در کنار آن تولید پست های شبکه اجتماعی و انتشار و یا ساخت کلیپ و پادکست و… نیز از وظایف او است.
البته تخصصی شدن این شغل یکی از خصوصیات اصلی این شغل است.یعنی در این شغل یک شخص نمیتواند به جای ده نفر کار انجام بدهد و برای انجام هر کاری نیاز به آموزش و تخصص ویژه برای آن دارد.

تخصص کارشناسان شامل مراحل زیر میشود:

1-نویسندگی

2-کپی‌رایتینگ

3-طراحی

4-اصول بازاریابی و فروش

5-سئو

6-خلاقیت

داشتن اطلاعات و تسلط بر کارشناسی تولید محتوا اهمیت بیشتری نسبت به تخصص در این مهارتها دارد.

مثلا شما با داشتن مهارت های اولیه هیچ موقع نمیتوانید در زمینه پزشکی و ارتوپد شروع به نوشتن و یا ساخت مطلب بکنید.

برای نوشتن و یا ساخت مطالب و یا تصاویر جذاب و با کیفیت بالا نیاز به اطلاعات کافی در آن زمینه مربوطه دارید.ولی یک موضوع این وسط جامانده است.اینکه شما میتوانی با خواندن محتواهای دیگران و یا محتواهای گذشته اطلاعات لازم برای ساخت محصول به دست بیاوری. و به راحتی شروع به ساخت محصول با کیفیت تر و جذابتر بکنی آنهارا به اشتراک بگذاری.

فقط این موضوع مهم را فراموش نکنید که هدف باید خلق و ساخت محصول جدید باشد نه کپی کردن محتواهای گذشته.نگذارید شما به جای تولید کننده محتوا به کپی کننده تبدیل بشوید.

تولید محتوا در بازارتولید محتوا در بازار

در چند سال گذشته متقاضی تولید محتوا در این رشته بسیار زیاد شده ولی متخصصین این رشته بسیار کم هستند.اگر نگاهی به وضعیت استخدامی ها بکنید متوجه این موضوع خواهید شد.تمام کسب و کارها در جستجو نیرو متخصص برای این شغل میگردند.اگر فکر میکنید که دلیل کم بودن نیرو شرایط و سخت بودن این کار هست اشتباه میکنید.اما واقعا این شغل آن طور که باید کار سختی نیست. ولی به دلیل اینکه افراد به این شغل اشنا نیستند نیاز به آموزش شخصی و خلاقیت مداوم دارند. به همین دلیل متقاضی زیادی به این سمت نمیاید.

این شغل مانند شغل های کلیشه ای جامعه نیست. یعنی نه دانشگاهی ان را تدریس میکند. و نه شغلی است که روزانه کارهای روتین و تکراری داشته باشد که بتوانید آن را در کوتاه ترین زمان یاد بگیرید.به این دلایل میگویم خلاقیت لازمه تولید محتوا است.

در ایران بازار این شغل بسیار بکر و آماده برای افرادی است که خلاقیت را جزو ضرورت های زندگی خود گذاشته اند و برای آموزش همیشه آماده هستند.

شرکت تولید محتواشرکت تولید محتوا

تولید محتوا برای حوزه های تخصصی و حوزه رسانه بسیار مهم است و به هر صورت و شکلی که ساخته شود بسیار مهم است. مثلا در حوزه متنی باید این متن توسط افرادی تولید شود که دارای قلم توانا هستند. و مطلع از جدیدترین و بروزترین قواعد بارگذاری مطالب اینترنتی باشد.
برای ساخت تصویر نیز باید از افرادی استفاده شود که در دانش ارتباط تصویری تخصص دارند. و به روز ترین تکنیک‌های تولید آثار تصویری مسلط هستند. برای ارتباط گرفتن با این افراد لازم است به شرکت‌های متخصص مراجعه شود. و مطمعنن این سوال مهم برای هر شخصی به وجود میاید که شرکت تولید محتوا چیست؟

شرکت تولید محتوا، یک شرکت متخصص است که برای انواع حوزه ها از جمله حوزه رسانه، در فرم های مختلف مطالب با کیفیت بالا میسازد. به نظر شما مزایای کمک گرفتن از این شرکت چیست؟

در جواب به این سوال باید گفت که این شرکت‌ها از متخصصین و کارشناسان حوزه تولید آثار استفاده می کنند.  این مسئله کمک می کند کار انجام شده توسط آنها مدل های مختلف دارای ارزش و بازدهی بالا باشد.
مجموعه اینستاسنتر در زمینه تولیدمحتوا فعالیت حرفه ای و تخصصی دارد. و چند هزار تولید‌کننده محتوا در این شرکت به صورت تخصصی زیر نظر بهترین کارشناسان حوزه رسانه فعالیت میکنند.

نویسنده

محمد مهدی مرادی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر سوالی که راجع به خدمات داری همین الان توی واتس اپ بپرس